Çalışmada, Cavit Orhan Tütengil’in yaşamı ve kişiliği, Atatürkçülüğe bakışı, Ziya Gökalp, Montesquieu, Prens Sabahattin ve Prens Lütfullah hakkındaki düşünceleri, metodolojik düşünme örneklerine yaklaşımı, Türkiye dışı Türk gazetecilik araştırmalarına katkısı, köy sosyolojisi ve az gelişmenin sosyolojisi bağlamındaki düşünceleri ile ulusal eğitim hakkındaki düşünceleri ele alınmaktadır.
Cavit Orhan Tütengil’in hayatı Atatürkçülüğe adanmış bir hayattır. Cavit Orhan Tütengil, Atatürkçü olmasının bedelini canıyla ödemiştir.
Çalışmada şöyle denilmektedir: “Cavit Orhan Tütengil, Türkiye’nin Batılılaşması gerektiğini savunan bir aydındır. Rasyonel düşünme tarzının Türk toplumuna egemen olmasının hayalini kurar. Hayalinin gerçekleşmesi için Atatürk’ün yolundan gitmek gerektiğini düşünür.”
Künye
Kitabın Adı: |
Cavit Orhan Tütengil (1921-1979) |
Yazan: |
|
Dizi Adı: |
Tarih: 487 |
Yayın Yılı: |
2024 |
Sayfa: |
317 |
Ebat: |
13,5 x 21 cm. |
Kağıt: |
Enzo |
Kapak: |
Nedim Bali |
Cilt/Kapak: |
250 gr. Mat, Amerikan Bristol, 4 renk |
ISBN/Barkod: |
9786258472868 |
İÇİNDEKİLER
KISALTMALAR ................................................................................................. 9
ÖNSÖZ .......................................................................................................... 11
GİRİŞ .............................................................................................................. 13
I. BÖLÜM
CAVİT ORHAN TÜTENGİL'İN
YAŞAMI VE KİŞİLİĞİ
A. . Tütengil'in Yaşamöyküsü ve Kişiliği ................................................... 25
II. BÖLÜM
TARİHİ ŞAHSİYETLERLE İLGİLİ
DÜŞÜNCELERİ
A. . Atatürkçülüğe Bakışı ............................................................................ 67
B.. Ziya Gökalp Hakkındaki Düşünceleri ............................................... 103
C. . Montesquieu Hakkındaki Düşünceleri ............................................ 121
D. . Prens Sabahattin Hakkındaki Düşünceleri ...................................... 148
E. . Prens Lütfullah Hakkındaki Düşünceleri ......................................... 171
III. BÖLÜM
FİKRİ HAYATI
A. . Metodolojik Düşünme Örneklerine Yaklaşımı ...................... 199
C. . Köy Sosyolojisi Bağlamındaki Düşünceleri ............................ 227
D. Az Gelişmenin Sosyolojisi Bağlamındaki Düşünceleri ........ 242
E. . Ulusal Eğitim Hakkındaki Düşünceleri .................................... 260
SONUÇ ........................................................................................................ 281
EK: Cavit Orhan Tütengil'in Denemeler
Bibliyografyası .............................................................................. 287
KAYNAKÇA ................................................................................................. 301
DİZİN ........................................................................................................... 307